Търговски условия


Основни разпоредби

Следните условия се прилагат при закупуване на продукти от www.kontaktni-leshti.bg. Правилата и условията определят бизнес отношенията между Продавача (Аленса ООД) и Купувача.

Kontaktni-Leshti.bg запазва правото да не изпълнява поръчки, включващи над 10 артикула. Разходите за тези, предварително заплатени по банков път или с карта, ще бъдат възстановени на посоченa банковa сметка. За търговски цели се обръщайте на адрес wholesale@alensa.eu.

Поръчка

При покупка Купувачът потвърждава, че се е запознал с Условията и е съгласен с тях. Потвърждението на поръчката става чрез автоматичен имейл в рамките на няколко часа след изпращане на формуляра за заявка. Всеки клиент получава данъчен документ при получаване на стоката (фактура).

Доставка:

Срокът на доставка зависи от складовата наличност. При изборa на параметри на конкретен продукт, клиентът получава актуална информация относно срока на доставка. За налични стоки той е между един и три работни дни (в зависимост от избора на куриерска фирма). За продукти, които не са на склад, системата ще предостави актуална информация при избор на параметрите преди изпращане на формуляра за заявка. Точните срокове на доставка на продукти, които нямаме на склад, зависят от производителя и неговите дистрибутори. При неуспешна доставка поради грешно или неточно подаден адрес от страна на клиента продуктите могат да бъдат изпратени отново, като клиентът поема разходите по новата доставка.
Поръчки приети преди 12.00 се изпращат на същия ден. Ако сте направил/а поръчка и желаете тя да не бъде изпратена молим да се свържете с Нас преди 12 часа за да спрем изпращането ѝ.

Забележка: За някои по-специални продукти (торични и мултифокални лещи) или необичайни диоптрични стойности, които не са на склад, съществува вероятност от забавяне на доставката. За очакваната дата на доставка ще бъдете информирани след въвеждане на параметрите на контактни лещи във формата преди да потвърдите поръчката. Ако се наложи допълнително забавяне на даден продукт, то клиентът бива известяван по електронен път или по телефона. Точният срок на доставка зависи от официалните представители и дистрибутори на фирмата производител. Поръчки, състоящи се от налични и неналични продукти, биват изпращани при наличието на всички продукти или при желание на клиента могат да бъдат разделени.

Цена, транспорт, плащане

Начин на доставка Начин на плащане Цена
rapido Куриерска фирма Rapido:
При избор на параметрите на желания продукт ще получите актуална информация относно срока на доставка.
Кредитна карта
Наложен платеж*
Плащане по банков път
Поръчки над 30 лв.
5 лв.
5 лв.
5 лв.
Безплатна
DHL Куриерска фирма DHL:
При избор на параметрите на желания продукт ще получите актуална информация относно срока на доставка.
Кредитна карта
Плащане по банков път
Поръчки над 30 лв.
10 лв.
10 лв.
5 лв.
*Заплащането се осъществява при получаване на стоката.

Крайната цена е с включена доставка и ДДС. За поръчки на стойност над 30 лв. (включително отстъпките) доставката е безплатна с куриерска фирма Rapido и 5 лв. с DHL.

В случай на авансово плащане по банков път заедно с потвърждението на поръчката ще получите имейл с инструкции за плащането. За ускоряване на доставката изпращайте генерираното от банката потвърждение за плащане в PDF формат на info@kontaktni-leshti.bg.

Можете да заплатите в брой при получаване на доставката – с опция „Наложен платеж“.

Жалби и гаранция

Kontaktni-leshti.bg е сайт, предлагащ онлайн контактни лещи и аксесоари. Нашата мисия е да предлагаме само качествени продукти на най-ниска цена в България, но ние не сме оптик или професионално медицинско лице и не сме задължени по закон да предоставяме пробни лещи и заменяме единични бройки. В този смисъл условията ни за рекламация важат само за цели опаковки контактни лещи.

Екипът ни се състои от консултанти и оптик, но имайте предвид, че те не могат да заменят прегледа при Вашия лекар и не носят отговорност за грешки, възникнали при преизчисляване на диоптъра на контактните лещи от рецептата Ви за очила. Консултантите ни са длъжни да отговорят на Вашите въпроси и да Ви предоставят информация относно конкретен модел и производител, но техният съвет не бива да се приема като препоръка или предложение за закупуването на конкретен модел контактни лещи.

В случай на транспортен дефект при доставка на пратката Ви, ще получите нова във възможно най-кратки срокове веднага след като изпратите повредената стока на посочения адрес. В случай, че не желаете да Ви се изпратят отново поръчаните продукти, ще получите заплатената от Вас сума като кредит на Вашия акаунт или чрез банкова транзакция в рамките на 5–10 работни дни след получаване на дефектните стоки. Транспортните разходи за връщането им се поемат от клиента.

Гаранционният период, който получавате за продуктите, е 12 месеца от датата на доставка. Ако върху опаковката или инструкциите, приложени към продукта, са посочени други срокове, то за валидни се приемат те. Лещите, които доставяме, (с редки изключения) са със срок на годност, надвишаващ 12 месеца.

Гаранционният период важи в случай че:
• Желаете да замените поръчания продукт със същия модел, но с друг диоптър
• Искате напълно различен продукт.

Съгласно Европейските регулации за здраве и безопасност гаранционният период от 12 месеца важи само за:
• Неотворени опаковки контактни лещи с ненарушена цялост и в търговско състояние, позволяващо препродажба (незамърсени, ненадраскани, немаркирани, несмачкани).
• Продукти, закупени от Kontaktni-leshti.bg преди не повече от 1 година.

При получаване на поръчката получавате и данъчен документ (фактура), който служи и като гаранция.

При съмнение за дефект на продукта

Продуктите за рекламация е желателно да се изпращат с препоръчано писмо в твърда опаковка (за предотвратяване на транспортни дефекти) на този адрес. Разопакованите лещи е необходимо да бъдат съхранявани в разтвор и твърда опаковка (контейнер за контактни лещи), за да се избегне изсъхването им, заедно с техните блистери, оригинална опаковка с всички неотворени лещи и писмо, описващо дефекта. Анализът, осъществяващ се в лаборатория на фирмата производител, отнема около месец, но в някои случаи може и да е по-дълъг.

Запазваме си правото да изтриваме коментари относно поръчки/доставки, след като случая е разрешен успешно.

Дефектни лещи

Ако имате оплаквания относно качеството на поръчаните от Вас лещи (зачервяване, замъглено зрение, неприятно усещане, сухота), Ви предлагаме да ни ги върнете за „Проверка на качеството“. Ние ще ги изпратим на фирмата производител за установяване на причината за Вашия дискомфорт. Задължително е използваните лещи да се изпратят в разтвор (най-добре в контейнерче), заедно с оригиналната им кутия и блистер в твърда опаковка, с фактурата, с която сте ги получили, и описание на възникналия проблем и очаквания резултат. Моля имайте предвид, че в някои случаи това може да отнеме до два месеца, т.к. лещите се налага да бъдат транспортирани на големи разстояния и се очаква отговор от производителя. Ако се установи дефект, ще Ви изпратим безплатно кутия лещи със същите параметри. В случай, че Вашите оплаквания не са причинени от лещата, моля обърнете внимание, че върнатите за „Проверка на качеството“ продукти не се възстановяват.

Неудовлетвореност от нов модел контактни лещи

Сайтът Kontaktni-leshti.bg не носи отговорност за неудовлетвореност от модел контактни лещи, закупен без предварителната консултация с оптик или лекар.
Преминаването към нова марка и модел контактни лещи носи риск от незадоволство. Ние не носим отговорност за медицински усложнения и дискомфорт, причинен от носенето на неподходящ за Вас продукт. Затова Ви съветваме винаги да се консултирате с Вашия офталмолог или оптик преди да изпробвате нови марки и модели лещи. В този случай е възможна замяна само на опаковки, чиято цялост не е нарушена.

Неудовлетвореност от ефекта на модел цветни лещи

Ефектът на цветните лещи е много субективeн и е свързан с редица фактори. Например той зависи от пигментацията на очите Ви и може да се променя от външни условия като светлина, грим и избор на дрехи. При избора на такива модели контактни лещи, следете и за вида им. Те биват подсилващи естествения цвят или променящи изцяло цвета на окото. Това също може да доведе до различна степен на покривност. Тъй като е невъзможно да се предскаже резултата за всеки индивидуално, в случай на неудовлетвореност от ефекта, ние не може да приемем обратно отворени опаковки цветни лещи.

Прекратяване на договора

Всеки клиент има законното право в рамките на 14 дни от получаването на стоките да прекрати договора. За прекратяване на договора е необходимо да се спазят следните условия:

• върнатите стоки трябва да са в пълен пакет;

• стоките трябва да със запазен търговски вид, не се приемат увредени, обявени за недействителни или със забележки по опаковката – отворена, надраскана, замърсена и т.н., продукти. Ако потребителят наруши оригиналната картонена кутия, с която е доставен продукта, в резултат на неправилно манипулиране, то той не може да бъде върнат (тъй като стоката става непродаваема).

• Молим при върщане на стоките да приложите документа за продажба (фактурата), издаден от нас, и посочите номера на Вашата банкова сметка, BIC код и титуляр на сметка;

Препоръчваме Ви да изпращате стоките за рекламация в твърди опаковки, не в плик.

Защита на личната информация

При продажбата на стоки фирмата събира следната информация от клиента:

Пълното име, адрес, телефонни номера и имейл адреси с цел изпращане на стоките и комуникация с клиента. Купувачът е съгласен, че тези данни могат да бъдат използвани от продавача за горните цели. Тези данни не се предоставят на трети страни, с изключение на превозвачите. Потребителят има право да поиска корекция на разрешаване на спор, ако не е доволен от начина, по който спорът е решен или ако смята, че продавачът е нарушил техните потребителски права. Той може да се свърже с продавача на имейл info@kontaktni-leshti.bg. Ако продавачът отказва да извърши корекция, или не отговори в срок от 30 дни, след като е било изпратено запитването, потребителят има право да подаде жалба към комисията за защита на потребителите, обнародвана от Закона за защита на потребителя (§68м ЗЗП). Жалбата може да се подаде както е описано подробно в българското национално законодателство (Чл. 98. (1)/2006 от ЗЗП).

Потребителят може да подаде жалба и онлайн на https://kzp.bg/…ne-na-zhalba

Политика за поверителност

Аленса, фирмата оперираща kontaktni-leshti.bg, събира само контактна информация необходимо за доставката на продуктите и комуникация с клиента, а именно: име на клиента, адрес, телефон, и имейл адрес. Купувачът се съгласява, че тази информация може да бъде използвана от Продавача за споменатите по-горе цели. Тази информация няма да бъде предоставена на трети лица с изключение на фирмата за доставка.

Бисквити

С цел да предоставим добро потребителско изживяване използваме “бисквитки”. Тези бисквитки съдържат само информация, която изпращаме на компютъра ви, те не могат да четата вашата лична информация. Позволявайки ни да използваме бисквити, можем да идентифицираме устройството, което използвате, не можем да идентифицираме хора с бисквити.

Използваме 3 вида бисквитки за оптимизиране на потребителското изживяване:
(1) Временни бисквити, които следят посещенията ви на сайта за да анализират различни навици на употреба. Те ни позволяват да съберем информация и да оптимизираме нашият магазин като подобряваме структурата му. Тези бисквитки се изтриват автоматично когато излезете от страницата. (2) Постоянни бисквитки, които оставят на вашият компютър за по-дълъг срок от време за да позволят персонализиране при бъдещи посещения. Тези бисквитки се изтриват автоматично след определен период от време, те също така могат да бъдат изтрити ръчно по всяко време. (3) Бисквитки на трети страни, които са използвани от партньорите ни и предоставят информация относно интереса Ви към определени продукти и страници. Те не запазват никаква лична информация, а използват анонимни псевдоними. Тези бисквитки се изтриват автоматично след определен период от време.

Бисквитките биват приемани по подразбиране от браузъра и може да ги позволите или забраните индивидуално от настройките за сигурност. Моля имайте предвид, че ако спрете бисквитките може да нямате възможност да използвате дадена функционалност на нашият уебсайт.

Искаме да подчертаем, че запазената информация в бисквитките няма да свързана с личната Ви информация освен ако специфично не попитаме за вашето съгласие (например да запазим адреса Ви за да можем да изпратим пратката).

Продължавайки да използвате нашият уебсайт се съгласявате, че сте съгласен с използването на бисквитки за оптимизирането на вашето изживяване. Ако не сте съгласни с нашата политика за бисквити Ви съветваме да спрете да използвате сайта, да изтриете бисквитките си или да използвате възможността за анонимно сърфиране в интернет, която предоставя вашият браузър.

Съгласно Закона за електронния документ за продажба, продавачът е длъжен да издава разписка (фактура) на купувача. В същото време, продавачът е длъжен да регистрира получените приходи онлайн чрез данъчния администратор; в случай на техническа неизправност – не по-късно от 48 часа.



Имате въпроси? Имате нужда от съвет?